Νέα - Απόψεις

10 Κανόνες για ένα Επιτυχημένο Εστιατόριο

Συνεργαζόμαστε με ιδιοκτήτες εστιατορίων πολλά χρόνια και γνωρίζουμε καλά πως η επιτυχία είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση. Η επιτυχία απαιτεί σκληρή δουλειά και αφοσίωση. Επίσης,  συνήθως απαιτεί την μακροχρόνια δημιουργία μιας φήμης. Αυτό βέβαια ισχύει αν το εστιατόριο ακολουθεί τις στρατηγικές της πλειοψηφίας, που συνήθως αποτελούνται από μέτριο φαγητό και εμπειρίες που ξεχνιούνται εύκολα.

Εμείς, από την άλλη πλευρά, πιστεύουμε ότι ένα εστιατόριο μπορεί να πετύχει άμεσα αν εφαρμοστούν σωστά οι ακόλουθοι 10 κανόνες:

Κανόνας #1: Αξιοσημείωτο

Το να δημιουργήσεις ένα εστιατόριο, για το οποίο μιλούν όλοι και το προτείνουν πρόθυμα σε άλλους, είναι απαράμιλλης σημασίας για την επιτυχία του εστιατορίου. Ωστόσο, αυτό είναι πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη. Τα περισσότερα εστιατόρια ανήκουν στη σφαίρα των βαρετών, μη ελκυστικών επιχειρήσεων μαζικής εστίασης.

Πώς λοιπόν κάποιος δημιουργεί ένα αξιοσημείωτο εστιατόριο; Ακολουθώντας τις ακόλουθες αρχές:

Κανόνας #2: Απλό αλλά Γευστικό Μενού

Ο Bill Cosby το είπε καλύτερα, «Δεν ξέρω το κλειδί για την επιτυχία, αλλά το κλειδί για την αποτυχία είναι να προσπαθείς να ευχαριστήσεις τους πάντες».

Πολύ συχνά βλέπουμε εστιατόρια με πολυσέλιδα μενού. Ενώ με μια πρώτη ματιά η τεράστια αυτή επιλογή μοιάζει με πλεονέκτημα, στην ουσία οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρειάζονται τόσες πολλές επιλογές. Δώδεκα ή και λιγότερα κυρίως πιάτα είναι αρκετά. Μερικά με κρέας, μερικά χορτοφαγικά και αυτό είναι. Κανείς δεν χρειάζεται 15 είδη κοτόπουλου σ’ένα μπριζολάδικο.

Επιπλέον, όταν προσφέρετε τόσα πολλά πιάτα, είναι σχεδόν αδύνατο να δημιουργήσετε εκπληκτικά πιάτα με απόλυτα φρέσκα υλικά. Αντ’ αυτού, η σούπα ρόκα σας με το κατσικίσιο τυρί πρόκειται να μένει σε μία κατσαρόλα, οδεύοντας σε έναν αργό θάνατο. Και αυτό συμβαίνει, γιατί η μεγάλη επιλογή πιάτων επηρεάζει την κατανάλωση των μεμονωμένων πιάτων. Άλλη ζήτηση θα έχει ένα πιάτο σε ένα μενού των 12 και άλλη σε ένα μενού των 50 πιάτων.

Κανόνας #3: Διάταξη θέσεων

Τα έσοδα των εστιατορίων σχετίζονται άμεσα με τον αριθμό των ανθρώπων που περνούν από την πόρτα σε μια μέρα. Και με μικρά περιθώρια κερδών στις περισσότερες περιπτώσεις, ένα επιτυχημένο εστιατόριο πρέπει να μπορεί να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα.

Μια κομψή διάταξη με έξυπνες ιδέες για μεγιστοποίηση και χρήση του διαθέσιμου χώρου είναι απαραίτητη για την ενίσχυση των κερδών.

Κανόνας #4: Πινακίδα

Όπως και με το φαγητό, η παρουσίαση είναι τα πάντα. Και έχοντας μία πινακίδα 20 ετών με βαφή που έχει ξεφλουδίσει, δεν βοηθάει στην παρουσίαση της επιχείρησής σας με θετικό τρόπο.

Οι περισσότεροι επισκέπτες άλλων περιοχών επιλέγουν πού θα φάνε από αυτό που βλέπουν. Συχνά επιλέγουν από τον αριθμό των αυτοκινήτων στο χώρο στάθμευσης, που είναι – ως επί το πλείστων – έξω από τον άμεσο έλεγχο σας, όσο και από την πινακίδα. Όσο πιο όμορφη είναι η πινακίδα, τόσο πιο πιθανό είναι να σταματήσει ο κόσμος για να φάει σ ’εσάς.

Κανόνας #5: Απλή Ατμόσφαιρα

Οι άνθρωποι που θέλουν να φάνε δεν είναι ιδιαίτερα επικριτικοί. Ποιος νοιάζεται αν δεν υπάρχει τραπεζομάντιλο; Ή ότι οι χαρτοπετσέτες είναι από χαρτί, αντί για το καλύτερο αιγυπτιακό βαμβάκι;

Ένα τραπέζι, καρέκλες και ενδιαφέροντα πράγματα στους τοίχους είναι όλα όσα χρειάζονται οι περισσότεροι άνθρωποι. Μπείτε στο eBay για μερικά διακοσμητικά από δεύτερο χέρι και στο allposters.com για κομψούς πίνακες.

Κανόνας #6: Προσωπικότητα Προσωπικού

Ασχέτως όλων των άλλων, το προσωπικό πρέπει να μένει αξέχαστο. Και δεν εννοούμε να είναι κολακευτικό μέχρι υπερβολής. Εννοούμε Αξιομνημόνευτο.

Η δημιουργία μιας ομάδας από ευχάριστους εργαζόμενους είναι αυτό που θα κάνει τον κόσμο να επιστρέφει και θα εγγυηθεί θετικές συστάσεις σε φίλους.

Εκτός από το φαγητό, οι περισσότεροι άνθρωποι που βγαίνουν για φαγητό το κάνουν για μια εμπειρία. Αν ήθελαν μόνο καλό φαγητό και ένα βαρετό βράδυ, θα είχαν παραγγείλει.

Κανόνας #7: Τοποθεσία και/ή Χώρος στάθμευσης

Τα εστιατόρια πόλεων πρέπει να βρίσκονται κοντά σε πολυσύχναστες περιοχές, ενώ τα προαστιακά και σε αγροτικές περιοχές εστιατόρια πρέπει να διαθέτουν επαρκή χώρο στάθμευσης.

Κανόνας #8: Αναμνηστικά

Εκτός από τεράστια περιθώρια κέρδους, τα αναμνηστικά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας. Εκατοντάδες ή χιλιάδες άνθρωποι που φοράνε μπλουζάκια με το λογότυπό σας ή  πίνουν από ποτήρια με το λογότυπό σας αποτελούν εκπληκτικά αποτελεσματικό μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας. Ειδικά, αν σκεφτούμε ότι ο φαν σας πλήρωσε για το προνόμιο να διαφημίσει το εστιατόριο σας!

Ωστόσο, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα πράγματα είναι καλόγουστα και μοναδικά. Κανείς δεν θα φορέσει ένα μπλουζάκι εκτός μόδας ή θα αγοράσει ένα ποτήρι με ένα άσχημο αυτοκόλλητο.

Κανόνας #9: Παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Κάποτε ήταν το μέλλον του μάρκετινγκ. Τώρα, είναι απλά μάρκετινγκ.

Κάντε το εμπορικό σήμα σας ενεργό στο Twitter & στο Facebook. Ανεβάστε εικόνες στο Instagram. Δημοσιεύστε ενδιαφέρουσες εικόνες και υλικό στο blog σας. Κάντε ό,τι χρειάζεται για να δημιουργήσετε μια πιστή διαδικτυακή κοινότητα.

Κανόνας #10: Φροντίστε για τα Μικρά Πράγματα, π.χ. Χαρτοπετσέτες

Πόσες φορές βρίσκεστε σε ένα εστιατόριο και έπρεπε να ζητήσετε περισσότερες χαρτοπετσέτες; Εκτός κι αν είμαι ο μόνος που δεν μπορεί να φάει σαλάτα, ψωμί, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο χωρίς να λερώσει μόνο μια, οι άνθρωποι χρειάζονται περισσότερες από μία χαρτοπετσέτες.

Βάζοντας τους πελάτες να εντοπίσουν ένα σερβιτόρο για να ζητήσουν τα πράγματα που πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα είναι ο ευκολότερος τρόπος για να τον ενοχλήσετε.

Σκεφτείτε ολόκληρη τη διαδικασία φαγητού από την πλευρά του επισκέπτη. Υπάρχει κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας; Σίγουρα μπορούν να βρεθούν απλές λύσεις για κάθε εμπόδιο.

Μπόνους – Κανόνας #11: Δημιουργήστε Κίνητρο για Δωρεάν Κάλυψη από τα Media

Οι διαγωνισμοί αλλά και άλλες έξυπνες τακτικές μάρκετινγκ μπορούν να είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποκτήσετε δωρεάν κάλυψη από τα Media. Αν δώσετε κίνητρο στο κοινό σας, θα ανταποκριθεί.

Συμπέρασμα

Η επιτυχία ενός εστιατορίου είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση, όμως απολύτως εφικτή αν ακολουθήσει κανείς κάποιους βασικούς κανόνες και φροντίσει να βιώσει ο πελάτης μια αξιομνημόνευτη εμπειρία.

Δεν είστε ιδιοκτήτης εστιατορίου; Προωθήστε αυτή τη δημοσίευση στο αγαπημένο σας εστιατόριο. Φαντάζομαι ότι θα απολαύσουν την ανάγνωσή της.